Depremden Etkilenen Öğrenciler Bir Araya Geldi

Adıyaman'daki 6 Şubat depremlerinden etkilenen Türk ve Suriyeli öğrencilerden oluşan bir koro, Ankara'da düzenlenecek olan PİKTES Sosyal Uyum Gösterisi finalinde yarışacak. 29 ilde yürütülen PİKTES Projesi (Türk Eğitim Sisteminde Çocuklar İçin Kapsayıcı Eğitimin Desteklenmesi Projesi), geçici koruma altındaki Suriyeli çocukların Türkiye'deki eğitime erişimini desteklemeyi amaçlıyor. Proje kapsamında düzenlenen yarışmada, Türk ve Suriyeli çocuklardan oluşan korolar, Türk Halk Müziği alanında birbirinden güzel türküler seslendirerek yarıştılar. Adıyaman'dan Dumlupınar Kız Meslek ve Teknik Lisesi ve Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi'nden toplam 30 öğrenci (17 Türk, 13 Suriyeli) oluşan koro, Müzik Öğretmeni Evrim Güzel şefliğinde, 29 il arasından finale kalan 6 ilden biri oldu. Bu başarı, depremin yarattığı zorluklara rağmen umudu ve dayanışmayı simgeliyor.

Finale Kalan Şehirler ve Hazırlıklar

23-24 Aralık tarihlerinde Ankara'da yapılacak olan finalde Adıyaman, Bursa, İstanbul, Mersin, Osmaniye ve Samsun illerinden korolar yarışacak. Adıyaman ekibi, "Gesi Bağları", "Ay Saçı Burma" ve "Durnalar Dizi Dizi" türkülerini seslendirecek. Depremde yakınlarını kaybeden bir ailenin bağışıyla donatılan Necip Fazıl Kısakürek Anadolu Lisesi'nin müzik sınıfında yoğun bir tempoyla çalışmalarını sürdüren ekip, finalden dereceyle dönmeyi hedefliyor. Öğretmenleri ve okul müdürleri, bu projenin öğrenciler üzerindeki olumlu psikolojik etkisinden ve kardeşlik ruhunu güçlendirmesinden bahsediyorlar. Öğrenciler, birbirleriyle kaynaşarak hem müzikal yeteneklerini geliştiriyorlar hem de depremin yaralarını birlikte sarıyorlar. Bu ortak çalışma, farklı kültürlerden çocukların bir araya gelerek müzik yoluyla barış ve umudu paylaştıklarının güzel bir örneği.

Müzik Öğretmeni ve Okul Müdürünün Görüşleri

Müzik Öğretmeni Evrim Güzel, çocukların kaynaşmasının ve projenin onlara moral vermesinin önemini vurgulayarak, "Çocuklarımız kaynaşıyorlar birbirleriyle. Zaten deprem gördüğümüz için bize bir morale lazımdı. Bu hepimiz için bir moral oldu, kendimize gelme fırsatı oldu. Öğlen aralarında buluşup çalışıyoruz. Bu gençleri türkü ile tanıştırdı, bizim için çok değerli. Kardeşçe olmanın, ırkların birlikte olmasının güzelliğine vardılar" dedi. Okul Müdürü İmam Şimşek ise müzik çalışmalarının öğrenciler üzerindeki iyileştirici etkisine dikkat çekerek, "Biz burada yapılan müzik çalışmasının öğrencilerimizi iyileştirdiğine, özellikle 6 Şubat depremi sonrasında çocuklara faydalarının olduğunu gördük" şeklinde konuştu. Bu proje, müzik eğitiminin sosyal uyumu ve iyileşmeyi desteklemedeki gücünü gözler önüne seriyor. Depremzede çocukların müzik aracılığıyla umuda ve geleceğe tutunmaları, önemli bir mesaj taşıyor. Türkiye'nin farklı bölgelerinden gelen çocukların bir araya gelerek paylaştıkları bu güzel deneyim, ülke genelinde umut ve dayanışma duygularını pekiştiriyor.