Ulaştırma Yatırımlarıyla Seyahat Hızı Arttı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Adıyaman'da Kahta-Narince-Siverek yolunun açılışında önemli açıklamalarda bulundu. 2002'den bu yana Adıyaman'a 29 milyar 320 milyon lira yatırım yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, bölünmüş yol uzunluğunun 23 kilometreden 273 kilometreye çıkarıldığını ve 123 kilometre bitümlü sıcak kaplama yolunun yapıldığını söyledi. Adıyaman'ı çevre illere, Kahramanmaraş, Gaziantep, Adana, Mersin, Malatya, Elazığ ve Şanlıurfa'ya bölünmüş yollarla bağladıklarını vurguladı. Bakan, 9 ayrı ulaşım projesinin devam ettiğini de sözlerine ekledi. Yeni yollarla ulaşımın rahatlaması, ekonomik kalkınmaya katkı sağlamasının yanı sıra, vatandaşların hayat standartlarının iyileşmesine de büyük katkıda bulunacaktır. Bu yatırımlar, bölgenin ekonomik ve sosyal gelişimi için hayati önem taşımaktadır. Ayrıca, ulaşım altyapısındaki bu gelişmeler, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin diğer bölgelerle olan bağlantısını güçlendirerek bölgesel kalkınmayı destekleyecektir.
Kahta-Narince-Siverek Yolu: Daha Hızlı ve Güvenli Ulaşım
40,8 kilometre uzunluğundaki Kahta-Narince-Siverek yolu, Türkiye'nin en büyük eğik askılı asma köprülerinden biri olan Nissibi Köprüsü'nü de içeriyor. Proje kapsamında 27 kilometrelik yol, 2 adet çift köprü (toplam 656 metre) ve 2 adet üstgeçit köprü (toplam 120 metre) hizmete açıldı. Yeni yol, mevcut güzergahtan 11,2 kilometre daha kısa ve seyahat süresini 30 dakika (55 dakikadan 25 dakikaya) kısaltıyor. Bu da yıllık 953 milyon lira tasarruf sağlayacak ve karbon emisyonunu 18 bin ton azaltacak. Trafik güvenliğinin artırılması ve konforlu bir seyahat deneyimi sunulması da projenin en önemli hedefleri arasındadır. Trafik akışının iyileştirilmesi, Diyarbakır'a ve İç Anadolu bölgesine bağlantıyı güçlendirecektir. Bu proje, hem bölgenin ekonomik gelişmesine hem de vatandaşların yaşam kalitesinin yükselmesine önemli ölçüde katkıda bulunacaktır. Yeni yolun açılmasıyla birlikte, bölgedeki turizm potansiyelinin de daha etkin kullanılması beklenmektedir.
Türkiye'nin Ulaşım Altyapısı Güçleniyor
Bakan Uraloğlu, 2002'de 8,5 milyon olan araç sayısının bugün 31 milyona ulaştığını, ortalama seyahat hızının ise saatte 40 kilometreden 90 kilometreye yükseldiğini belirtti. Bu başarının, bölünmüş yol uzunluğunun 6.101 kilometreden 29.700 kilometreye çıkarılmasıyla sağlandığını ifade etti. 81 ilden 77'sinin bölünmüş yollarla birbirine bağlı olduğunu vurgulayan Bakan, otoyol ağının da 1.714 kilometreden 3.796 kilometreye ulaştığını dile getirdi. Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü, İstanbul-İzmir Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü, Ankara-Niğde Otoyolu gibi mega projelerin tamamlandığını hatırlattı. Toplam tünel uzunluğunun 789 kilometreye, köprü ve viyadük uzunluğunun ise 794 kilometreye ulaştığını kaydetti. Fırat Nehri'ni aşan Nissibi Köprüsü'nün, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin ulaşımını kolaylaştırdığını ve 5 milyon 780 bin aracın geçtiğini belirtti. Bakan, ekonomik büyümenin birinci şartının ulaşım altyapısı olduğunu vurgulayarak konuşmasını sonlandırdı. Bu alanda yapılan yatırımlar, ülke genelinde ekonomik ve sosyal gelişmeye önemli katkı sağlamaktadır. Yapılan çalışmalar, Türkiye'nin ulaşım altyapısının gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarılması hedefiyle devam etmektedir.